Besked om Interferon

Standard

Onsdag 160330

Jag hade planerat att cykla till jobbet idag, men när jag vaknade var det minusgrader ute och glansig asfalt, så det blev till att ratta Volvon till jobbet istället. Resten av familjen sov, så jag smög upp och begav mig till jobbet strax efter 7. 

Olivia hade sovit hela natten utan att vakna, så skönt att sömnlösheten nu har släppt! 

På eftermiddagen fick jag samtal från en läkare på Onkologen som meddelade att de rekommenderar att Olivia tar Interferon-sprutor framöver. Jag visste inte riktigt vad jag skulle tänka om det beskedet, det snurrade runt i mitt huvud. Det är ju skönt att de gör allt vad de kan för att undvika att sjukdomen kommer tillbaka. Mest kritiskt är de första två åren, då det kommer vara regelbundna besök på sjukhuset, först varannan månad, sen var tredje. Efter det blir det ytterligare tre år med regelbundna kontroller varje halvår och därefter en gång om året i ytterligare fem år. Vi vill förstås göra allt för att undvika att hon får tillbaka det någonstans i kroppen. MR av knät ska göras varannan månad och även andra kontroller, närmast hjärnröntgen och synundersökning. Mer information om Interferon ska vi få framöver och behandlingen startar nästa vecka. 

Olivia tränar på hårt med sin sjukgymnastik och ett regelbundet inslag är nu också att spela Fruit Ninja på xBox med lillebror. Det är bra övningar för axlar och armar. 

 

Kommentera

