Eurovision för hela slanten

Standard

Onsdag 160511

Det gick inte så bra för våra grannländer Finland och Island igår på Eurovision. Jag håller alltid en extra tumme för Finland, det kom liksom med bröstmjölken, den finska sisun. Det var många vita flaggor med blåa kors i Globen. Island brukar alltid leverera i Eurovision och många tillresta islänningar viftade med sina flaggor. Lika stor som stoltheten var då, lika stor blev besvikelsen när kvällen var över och deras bidrag inte var bland de åtta som kvalificerat sog till finalen. 

Kvällen var oförglömlig och jag är glad över att min fantastiska mamma fick uppleva Eurovision-festen tillsammans med mig. Att vara med live och stå på främre parkett är en upplevelse som inte liknar någonting annat. De tusentals flaggorna till trots, så är det en gemenskap i publiken, en vilja att det ska gå bra för alla länder. Hardcore-fans har lärt sig bidragen och många sjunger med i låtarna. Vi stod väldigt nära scenen och kunde se hur scenarbetarna jobbade stenhårt, hur kameramännen hade fullt sjå och hur Petra och Måns förberedde sig inför sina framträdanden. Petra Mede är väldigt populär hos internationella schlagerfantaster har jag förstått under de här dagarna. En irländare sa; ”Sverige får gärna arrangera Eurovision varje år, tack vare Petra Mede”. Publiken sjöng hennes namn innan semifinalen! 

Ja, nu blev bloggen en schlagerblogg, jag måste nog starta en sån! 

Även idag har det varit Eurovision för hela slanten! Jag fick äran att träffa Wictoria, som spelade in en videohälsning till Olivia. Jag har stött på många härliga människor idag igen, som exempelvis belgaren Bellarosa, en dansk dragqueen och den sympatiska spanska sångerskan Barei. 


Olivia hade huvudvärk i morse, men hon tog Alvedon och begav sig till skolan. Hon blev glad över hälsningen från Wictoria, även om hon givetvis helst hade varit med själv. 

Alltså, har ni sett reklamen med Sarah Sjöström för Barncancerfonden?! Den är så fin så mina ögon tåras! Se den! 

https://youtube.com/user/Barncancerfonden

Fuck cancer! Come together! 

Kommentera

