En svettdroppe för livet

Standard

Måndag 160523

Även idag efter arbetet blev det 1,5 timma i gymmet och det var länge sen jag var så motiverad. Varje benböj med säck på ryggen är ett långfinger mot Voldemort, varje svettig minut på löparbandet är en kämparminut för min älskade Olivia. Varje gång jag kastar 5 kg-bollen i golvet är det en påminnelse om hur jag under hösten ville kasta ut min frustration ur kroppen. Varje gång jag böjer benen för att plocka upp bollen igen är det min påminnelse om att jag styr mitt liv. Jag kan inte fastna i den frustrationen. Jag kan inte fortsätta att skrika och svära på Voldemort, som jag kallar tumörhelvetet, det leder ingenvart. Jag kan kasta ur mig det gamla, men jag kan plocka upp det igen, vårda det, och styra nästa steg. Som jag svettades, som jag kastade, som jag böjde knäna, som jag pumpade vikter i maskinerna. Fuck cancer!

”Smärtan du känner idag är styrkan du känner imorgon”

Idag fick vi välkommet besök av Farmor och bonus-Olle, innan de åker hem till Dalarna imorgon. Det var väldigt trevligt att få prata, inte bara i telefon eller via SMS. ”Olivia är så vacker!”, sa farmor, som inte har sett henne med så mycket hår. Hon är verkligen otroligt vacker!

Någonting annat som hände ikväll är att puberteten har kommit igång igen för Olivia efter att ha stannat upp under cytostatika-kurerna. Allt som återgår till det normala igen är givetvis positiva besked. Check på den!

Olivia kämpar på med gåträningen och nu har vi även som mål att hon ska gå på kryckorna till toaletten. Det har blivit lite bekvämt att kunna kissa i bäckenet på den plats hon befinner sig. Nu är det dags att mer och mer gå på kryckor och då är toalettbesök en utmärkt anledning. Men det är lite pyssel, förstås, då hon måste ta på sig Ortos och snöra på sig skor varje gång.

Jag blir glad över allt engagemang för Barncancerfonden! Just nu anordnas det många löpartävlingar till  förmån för föreningen. Heja heja! Spring för livet!

Kommentera

