OS, träning och mycket besök

Standard

Torsdag 160811

Jag har kommit igång med träningen igen efter återkomsten till Sverige. Igår blev det milen, idag 7,5 km. Under semesterveckan på Teneriffa unnade jag mig både det ena och det andra, men nu tänker jag mer på vad jag stoppar i munnen igen. Sen gäller det förstås att unna sig något gott då och då – men inte varje dag! Det känns bra att hitta formen igen och så påhejad som jag blir från alla håll så är det inte svårt att motivera sig. Ibland lockar det att ligga kvar i sängen och läsa istället, men medvetenheten om hur skönt det är både under och efter rundan, så vet jag att det är så mycket bättre att plugga in hörlurarna i öronen och lyssna på ljudbok istället. Efter att ha njutit mig igenom Sarenbrants fem senaste böcker, är det nu Torey Hayden som gäller. För 20 år sen läste jag hennes bok ”Rävungen” – nu lyssnar jag på den! 

Idag har vi haft besök hela dagen. Mormor hade handlat nya bikinibyxor till Olivia, då hennes blev missfärgade under resan. Morfar var också länge på besök och åt lunch med oss. Lillebror hade en kompis på besök, så det blev trångt men kärleksfullt vid lunchbordet. 

På eftermiddagen kom min svägerska och storebror med hund på besök och stannade i flera timmar. 

Olivia tycker om när det är många som kommer och hälsar på. 

Två andra saker som eftermiddagarna och kvällarna fylls med är OS och broderi. Olivia avskyr fotboll och ishockey men med OS tycker hon det är kul att se många olika grenar. Igår gick vi och la oss och läste i våra sängar först vid midnatt för vi tittade på handboll, simning och judo. Ikväll har det varit simning, tennis, golf och gymnastik. Och ängeln som hon började sy igår tar mer och mer form. 

Vi har sytt klart ungefär hälften av våra respektive broderier. I den bokhylla som jag syr finns två av mina favoritdjur; katt och uggla. Olivia samlar på änglar.


Jag har även gjort rent i vårt fina akvarium idag – det är alltid härligt när det blur fint hos våra älskade fiskar. 

Under resan ersattes mycket av sjukgymnastiken med vattenövningar, men nu när vi är hemma igen är det boxning, bollövningar, gåträning och olika typer av böjövningar som gäller. Jag bestämde ikväll med Olivis att vi ska lägga in gåträningen i vardagen istället för att lägga in ett pass på kvällen då hon går flera vändor i lägenheten. Det är förstås roligare och kan nog leda till att det blir mer kvantitet i gåträningen. Hon är riktigt stabil, men vi måste öva på hur hon ska spänna skinkmuskeln för att inte halta fram så mycket och vagga med höfterna. One step at a time! 

#OS #olympicgames #broderi #träning #storytel #sarenbrant #sjukgymnastik #fuckcancer 

Kommentera

