Olivia GICK till skolan

Standard

Måndag 161017

Efter en heldag på Universitetet i Uppsala kom jag hem först vid 9-tiden med tåget. Handling, kvällsmat och några minuters umgänge med barnen, sen hägrade sängen och det vågräta läget. 

Jag tänker bara skriva om EN sak som har hänt idag. Även ikväll har jag egentligen massor som puttrar i mig och som vill ut, men jag får spara på det. En sak måste jag berätta innan jag börjar lyssna på en ny ljudbok (Den Nionde Graven lästes ut under morgonpromenaden – den var kusligt bra!). 

Idag inträffade ett nytt framsteg. En ny milstolpe. Olivia gick till skolan! För att ni ska förstå storheten måste ett av orden skrivas med versaler; Olivia GICK till skolan idag! Rullen och kryckorna blev kvar hemma! Vi bor inte särskilt långt från skolan, så jag följde henne halvvägs dit, sen väntade vi in kompisarna. Olivia sken stolt upp när de kom; det lyste om hela henne! Innan jag vände mig om för att påbörja min pw, åt motsatt håll, var jag tvungen att stå kvar i några minuter och titta när Olivia gick med kompisarna. Några killar från skolan kom och gick några steg bakom tjejerna. De nickade mot Olivia med gapande munnar. Jag antar att de brukar se henne i rullstolen om morgnarna. Nu är det bara ortosen och det något haltande steget som skvallrar om att högerbenet inte riktigt fungerar. Ett stort framsteg! 

Olivia på gåbandet häromdagen – träningen ger resultat…

Kommentera

