Förkylt

Standard

Fredag 161216

Jag är fortfarande förkyld, missade föreläsningar igår och missar Kent-konsert ikväll. Jag har t.o.m. funderat på att uppsöka läkare idag, men alla tider resten av året var uppbokade, så valet står i så fall till att sätta mig på någon akutmottagning. Får se om jag gör det eller om jag väntar ut helgen. Det otäcka är andnöden jag känner varje morgon när jag vaknar på morgonen, den tjocka halsen sväller upp i halsen och snoret stockar till näsan. Jag har fått ont i öronen och tycker även att tänderna värker. Så – nu har jag fått beklaga mig lite. Men det är fortfarande bara en förkylning… 


Gällande Olivia så gläds vi åt framgångar på alla plan. Jag är så otroligt stolt över henne! I förrgår ringde onkologläkaren och pratade med mig om att han tycker att Olivias prover ser så bra ut. Vi har ju mött många läkare och han är en av favoriterna. Han har egentligen passerat pensionsåldern, men antagligen brinner han så mycket för sitt jobb att han fortsätter streta på. Han är erfaren, lugn och trygg. Fertilitetproverna hade förbättrats avsevärt sedan i september. Då vi inte hört något från reproduktionsmedicin på Karolinska Huddinge ringde jag igår återigen och fick en telefontid. Sjuksköterskan läste i journalen, men det stod ingenting mer än att läkaren skulle kontakta oss efter provsvar, något hon inte har gjort. Jag förväntar mig att hon hör av sig idag så att vi kan få reda på hur vi ska gå vidare. 

Jag fick också ett mail häromdagen som gjorde mig extra glad och stolt som mamma! 

Vi får se vad helgen bjuder på. Jag hoppas att resten av familjen klarar sig från att bli smittade och så hoppas jag att det blir julbak som planerat. 

Kommentera

