Tröttsamt och snöigt

Standard

Lördag 170107

Vi har varit på landet i några dagar. Det var skönt med miljöombyte – så fort vi svänger in på den slingriga vägen som leder till huset infinner sig ett lugn och jag känner mig väldigt avkopplad. Första natten vet jag inte hur många minusgrader det var ute, men vi hade inte hunnit värma upp huset tillräckligt under kvällen så det blev en frussen natt med dåligt med sömn för oss alla. 

Farmor och bonus-Olle kom på en snabb visit på torsdag kväll, de hade födelsedagspresenter till barnen med sig och bjöd på pizza till middag. 

Jag har behövt plugga en hel del, men idag skickade jag in den PM som ska försvaras under opponeringen på tisdag. Jag har pluggat på vetenskapsteorin och hoppas att jag ska klara tentan på tisdag. Jag blev uppringd av en kurskamrat som insett att hon varken kommer att hinna skriva klart sin PM eller plugga tillräckligt för att kunna skriva tentan på tisdag. 

Givetvis passade vi på att vara ute i snön igår! Pulkorna kom fram och på marken gjordes änglar…

Den snöiga tomten


Vi hade också en spelkväll igår och värmde upp huset med ljus. I natt var det varmt och gosigt och vi sov bättre. Jag känner mig som att jag har festat loss i flera dagar och inte fått någon sömn alls. Det är väl dålig sömn under en tid i kombination med mycket som snurrar runt i huvudet. Det känns som förkylningen börjar släppa nu i alla fall. Att jag längtar efter en riktig genomkörare i gymmet är ett gott tecken. Snart så…

Olivia mår bra. Mellandagsrean är betydligt roligare när hon kan gå och inte sitter i rullstol. Hon har också längtat efter att få rumla runt i snön, vilket inte var möjligt för ett år sen. Det var härligt att se henne ligga i snön och göra snöänglar, med rosiga, glada kinder. 

Hon jobbar på med träningen och det märks att hon gör små framsteg med såväl kondition som balans för varje vecka. 

En representant för Min Stora Dag ringde igår och undrade om Olivia hade några frågor kring val av upplevelse som hon ska försöka ordna åt henne. Olivia tänker och tänker och många kommer med tips och idéer. Något beslut har hon inte tagit ännu. 

I eftermiddags hjälpte Olivia mig att laga till kycklinggryta med kokosmjölk och olika grönsaker, så som vi tror att receptet är i skolan. Barnen har pratat om hur god den är. Vi fick nog till det rätt bra! 

Imorgon kommer nära och kära hem till oss för att fira att lillebror fyller 12 år! Tänk, vad stora mina barn är! 

Kommentera

