Viktiga dagar för återhämtning 

Standard

Fredag 170113

Det har varit två viktiga dagar för återhämtning. Igår städade jag undan julen och storstädade hela lägenheten. Jag älskar julen och allt pynt, men det var också skönt att städa undan allt. Innan jag fått ut vår stora vackra kungsgran var det massor av barr i vardagsrum, hall och trapp. Det blev till att sopa upp eländet, vill ju inte lämna några sådana spår efter mig! Det tog verkligen hela dagen att få ordning hemma, jag började efter att jag skjutsat Olivia och kompisarna till gympahallen och blev klar precis när hon kom hem vid 14:30, då sista lektionen blev inställd. Hon tyckte det var tråkigt att julsakerna var bortplockade, men jag hade förvarnat henne på morgonen, sån tur var. 

Jag hade en hemsk spänningshuvudvärk hela dagen igår, som släppte först framåt kvällen. Jag struntade därför i all form av träning och såg städningen och springet i källartrappen som dagens motion. 

Efter ytterligare en god nattsömn var jag idag redo att simma! Det var över en månad sen jag var i simhallen. Jag tycker det är det ultimata sättet att börja en dag på! Efter 45 minuters hårdkörning var det skönt att sitta i bubbelpoolen i fem minuter. 

På vägen till simhallen lyssnade jag på Power Hit Radio, min nya favoritstation. Det kom en tävling och jag visste svaret. Tänkte att jag aldrig skulle komma först fram, men precis då blev det rött ljus, så jag gjorde en chansning och knappade snabbt in numret. Döm om min förvåning när programledaren som nyss pratat ut i etern plötsligt svarade på mitt samtal! Jag hade rätt att den förvrängda rösten tillhörde Zara Larsson och vann 500 spänn! Jag pratade med ”Basse” ett tag, han imponerades över att jag skulle gå och simma, medan han och den andra programledaren satt och åt kanelbullar under sändningen. En bra start på dagen, minst sagt! Flera av mina vänner tycker att jag vinner ofta, men det vet jag inte. Är du med i många tävlingar och skriker ut till hela världen när du väl vunnit, så kan det ju tyckas hända rätt ofta. Jag har aldrig försökt bli samtal nummer ett till en radiostation och jag är oftast med i tävlingar som innebär någon form av utmaning, som att du ska skriva ett rim eller en motivering. Ibland är jag med i någon Instagram-tävling. Det är kul att tävla och jag älskar att vinna! 

Idag har jag planerat kommande studier, checkat av litteraturlistor och reserverat många böcker på biblioteket. Nästa vecka drar nya kurser igång, medan jag har en tenta för att avsluta den ena kursen och samtidigt inväntar tentaresultat för vetenskapsteorin. 
Jag har också bokat in kompiskalas åt sonen, det blir Laserdome med tio bästa klasskompisarna. Jag tycker det var härligt att han valde hälften tjejer och hälften killar! 

Vi får se vad helgen bjuder på, det finns bara några lösa planer för lördag respektive söndag. Fredagen är helt tom och öppen för förslag. Det är skönt att inte alltid vara inbokad på saker. En sak är säker: idag ska pepparkakshuset bankas sönder och så får barnen se om det smakar gott efter julhelgen…

Ljusstaken är borta från fönstret. Skatan tittar fundersamt ut och funderar kanske när vintern ska vara över. Glasfågeln i krukan bryr sig inte nämnvärt, bara den får fortsätta se till att blommorna inte får för torrt.


#fuckcancer #powersweden #powerhitradiosweden #tjugondedagknutdansargranenut #fredagdentrettonde

Kommentera

