Dagsarkiv: 31 december, 2015

Hejdå 2015!

Standard

Torsdag 151231

Det blir ett tidigt blogginlägg, för jag hoppas att vi kommer att ha fullt upp med att vinka hejdå till 2015 och välkomna 2016 resten av denna kväll! 

Olivia är på väg hem med sin pappa, hon ska bara ta årets sista dusch först, så kommer de hem runt 17-tiden. Proverna var bra idag, förutom att hon hade blodbrist, vilket gjorde att de fick stanna några extra timmar för att fylla på mer blod. Lämnar du blod? Tack, du är en hjälte! När ens eget älskade barn behöver få påfyllnad med blod inser en hur många det är som behöver det, varje dag, på ett sjukhus någonstans. Att det finns tillgång till blod är livsviktigt och därför är ni hjältar, ni som delar med er! 

Tänk att vi ändå fick fira jul, födelsedag, och nu även nyår, på hemmaplan! Det borde vara en självklarhet, men i vårt läge har det varit högst osäkert och därför är jag oerhört tacksam över det. Många har storslagna planer en sådan här kväll, raketerna säljer som smör, ICA Maxis parkering var överfull, receptsajter med nyårsrätter kraschar och Systembolaget säljer av sina finaste champagneflaskor! Det är härligt att folk vill fira! Det ska vi också göra, om än i liten skala. Vi vill så gärna vinka av 2015, vars andra halva gav oss ut på en riktig mardrömsresa, den värsta tänkbara. 2016 hoppas vi blir ett betydligt ljusare år, återhämtningens år, firandets år och året då vi tar igen för det som sjukdomen begränsade oss med under 2015! Hejdå 2015 och välkommen 2016! 

Jag vill tacka er för att ni följer vår resa och ger ert stöd, kända såväl som okända. Det senaste är att jag får tips på lösningar för sömnbristen. Det naturpreparat jag testat sedan en tid är Valerina Forte, men jag tycker inte det hjälper. Jag tar det ändå och tänker att placeboeffekten inte ska underskattas. Jag sov bra inatt vilket var extremt skönt. Att vakna kl 8 och känna sig utvilad! Jag tog också 20 min lugn träning på motionscykeln, för att komma igång igen med träningen lite i smyg. Hostan har börjat lägga sig, vilket är så skönt! 

Ta det nu lugnt under natten! De nyårslöften jag hoppas att många sätter upp till 2016 är att njuta av livet, vara så nära de som betyder mycket som det bara går och att njuta varje minut tillsammans. YOLO, som mina barn brukar säga. You Only Live Ones. Ta vara på den tiden, så länge det är du som styr över den. Ta vara på nära och kära, alla relationer måste en hela tiden jobba med och stärka, ta inget för självklart. Vänta inte in att någon annan ska ta första steget, gör det istället själv! Var öppen och ärlig, beröm varandra, tycker du någon är värd en klapp på axeln bör du utdela den. Behandla andra som du själv önskar att bli behandlad, gör världen till en bättre plats. 

All kärlek! 

  

Countdown:

AP-kur (Doxorubicin+Cisplatin) 4/4 ✔️

Operation tumör vä knä ✔️
Operation vänster lunga ✔️

A-kur (Doxorubicin) 1/2

M-kur (Methotrexate) 9/12

#fuckcancer