Shopping och mello

Standard

Lördag 160213

Sjuklingarna börjar pigga på sig, men Olivia och jag flydde huset idag. Jag fick upp henne förvånansvärt fort ur sängen i morse, när jag väckte henne genom att tala om att Albin & Mattias var med på TV 4 Nyhetsmorgon! 

  
Efter frukost begav vi oss till Farsta för att shoppa. Mall of Scandinavia lockade, men vi gissade på mycket folk där och valde ett närmare centrum med något mindre folk. Olivia har huvudvärk, en biverkning hon ofta får av Methotrexate. Vi shoppade, lunchade och fikade. Jag stötte på en gammal brevvän från förr, vi har hittat tillbaka till varandra via Facebook. Kul att träffas IRL, även om jag blev helt paff och tappade fattningen. Tänk vad många det är som följer vår kamp, många som vi känner och som vi vet är med oss, andra som vi känner som följer i det tysta. Men också många okända i vårt avlånga land, några som hör av sig och andra som vi inte har någon aning om. Nära 25.000 läsare, det är inte illa! Tack!   Vi har nått ett första delmål, men kampen fortsätter en bit till och bloggen kommer fortsätta hållas vid liv, så länge skrivlusten infinner sig. Och det kan jag lova: den kommer aldrig att sina! Det finns även andra planer längre fram…

När vi kom hem från shoppingturen ville Olivia hälsa på hos mormor. Där blev vi kvar hela kvällen med Melodifestivalen som stor höjdpunkt. En av mina gudsöner med tjej var med oss. Olivia och jag tycker att Wictoria och David Lindgren var klart bäst, så vi blev nöjda med resultatet. 

Imorgon fortsätter vi firandet av att sista kuren är avklarad, på själva Alla Hjärtans Dag! Kram på er! 💕

#fuckcancer #melfest 

Ett svar »

Lämna en kommentar